środa, 24 lipca 2013

Tygrysówka i szyszki Cunninghamii

Tygrysówka pawia - Tigridia pavonia zakwitła w zaprzyjaźnionym ogrodzie. Same czerwone kwiaty, szkoda, ze nie pokazał się kwiat w innym kolorze. Są piękne, mają duże oryginalne kwiaty w dość jaskrawym kolorze. Nie zimują w naszym klimacie, trzeba cebule wykopywać na zimę.






Podziwiałam także szyszki na Kuningamii chińskiej - Cunninghamia  lanceolata, malutkie, okrągłe, zielone z bardzo ostrymi końcówkami. Ubiegłoroczne szyszki maja kolor brązowy.



28 komentarzy:

  1. Tygrysówki są śliczne. Moje mi chyba nie zakwitną w tym roku i nie wiem dlaczego :(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Gigo może były za małe cebulki? Ja czekam na kwiaty krokosmii.
      Pozdrawiam serdecznie.

      Usuń
  2. Są piękne... kiedyś je miałam, ale męczyło mnie ich wykopywanie... pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Piękne są, ale faktycznie to wykopywanie i przechowywanie jest uciążliwe. Można je potraktować jak rośliny jednoroczne :)
      Pozdrawiam serdecznie.

      Usuń
  3. Ciao! bellissima la Cunninghamia, vive bene li? Qui l'ho cercata tanto ma non si riesce a trovare. Un saluto!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pontos Cunninghamia już długo rośnie w tym ogrodzie, to ładne drzewo.
      Pozdrawiam serdecznie.

      Usuń
  4. Piekne kwiaty, wygladaja nadzwyczaj egzotycznie, milo bardzo, ze chca i u nas kwitnac...
    Serdecznie Cie pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nieraz trzeba posadzić coś innego i egzotycznego, to cała radość z uprawiania ogrodu.
      Pozdrawiam serdecznie.

      Usuń
  5. Ślicznie tu u Ciebie i kolorowo, można nacieszyć oczy:)) Zapraszam do mnie w odwiedziny, będzie mi bardzo miło:))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj Lidko, dzięki :) Zajrzę do Ciebie :)
      Pozdrawiam serdecznie.

      Usuń
  6. Witam Cię bardzo serdecznie Piękne tygrysówki. zawsze je miałam, ale dwa lata temu za nisko powiesiłam torebkę z cebulkami w spizarni i myszy zeżarły co do jednej. bo to ponoć ich przysmak. Fajnie że pokazałaś "owocki " cunningami, ja mam ale jeszcze mała, ale już podoba mi się.Jak to fajnie mieć takie różności. Każda roślinka cieszy. Nazbierałaś tych różności.Przesyłam buziaki i inne serdeczności.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Stasiu to rośliny z ogrodu mojej przyjaciółki :) Ja kiedyś też miałam tygrysówkę ale nie udało mi się przechować cebulek. Minie parę lat i też będziesz podziwiać szyszki :)
      Pozdrawiam serdecznie.

      Usuń
  7. Jak zawsze piękne zdjęcia.
    Uprawiałam tygrysówki 20 lat temu. Dziękuję, że mi o nich przypomniałaś.
    Serdeczności Talibro

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zofijanno i sobie też :) Może posadzę trochę w przyszłym roku.
      Pozdrawiam serdecznie.

      Usuń
  8. Tygrysówki przepiękne. Przypuszczam, że moje nie zakwitną.
    Prześliczne szyszeczki.
    Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Łucjo może jeszcze zakwitną :)
      Pozdrawiam serdecznie.

      Usuń
  9. Zastanawiałam się nad kupnem cebulek, ale nie wiedziałam czy nasza pogoda jest dla tygrysówek łaskawa, ale na zdjęciach wyglądają pięknie - może się skuszę :))
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To lato jest gorące, służy ciepłolubnym roślinom. Dzisiaj stwierdziłam, że w tym upale wszystkie kwiaty liliowców otwierają się pięknie :)
      Pozdrawiam serdecznie.

      Usuń
  10. Niesamowite okazy i w dodatku piękne!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mażenko szkoda, że tylko czerwone ale i tak są piękne.
      Pozdrawiam serdecznie.

      Usuń
  11. Cuda, barwne cuda pokazujesz.
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wkraj dzięki, to rzeczywiście piękne, rzadko spotykane kwiaty.
      Pozdrawiam serdecznie.

      Usuń
  12. Piękne tygrysówki, miałam je kilka lat temu ale tylko jeden sezon. Nie mam dobrego miejsca na przechowywanie roślin wykopywanych jesienią i sadzonych wiosną. Zawsze podziwiam je na działce u kuzynki której wydałam tygrysówki, dalie...

    Pozdrawiam serdecznie

    Bogusia

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bogusiu nie da się mieć wszystkiego w swoim ogrodzie, ja też często podziwiam kwiaty u innych :)
      Pozdrawiam serdecznie.

      Usuń
  13. Piękny kolor to czerwony kwiaty Talibra i tak, niektóre żarówki nie przetrwać zimę i trzeba je z ziemi do zimować. Zielone szyszki na drzewach znaleźć wyjątkowy zobaczyć. Nigdy hab widziałem!
    Greetings, Helma

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Helmo niestety tygrysówki nie zimują w naszym klimacie. A szyszeczki wypatrzyłam po raz pierwszy w tym ogrodzie.
      Pozdrawiam serdecznie.

      Usuń
  14. Odnośnie pszczoł u nas nie jest ich mało, jednak wczoraj ratowałam jednej życie, niestety bezskutecznie. Usiadła na gorącym blaszanym parapecie, jakby chciała umrzeć. Na nic nie dały moje zraszania wodą.
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. U mnie jakby mniej, nie widać ich tak jak parę lat temu.
      Pozdrawiam serdecznie.

      Usuń

Witam, dziękuję za pozostawiony komentarz i zapraszam ponownie :)